◆槌橋雅博
映画監督/ジャズ・ベーシスト。12歳からブルース・ギタ―を始め、20歳でコントラバスに転向し、京都を中心にジャズ・クラブでライブ活動を行う。1987年から4年間ニューヨークへ留学し映画製作を学ぶ傍ら、リー・コニッツに師事。現地ミュージシャンと数々のセッションやライブを重ねる。帰国後、関東一円でのライブ活動、新宿アルタ前でのストリート・パフォーマンスを行う。
1999年、自身の初監督作品『Truths: A Stream』では、自らサウンド・トラックを創作し、同作はベルリン国際映画祭にてヴォルフガング・シュタウテ特別賞を受賞。
2011年、ピアノ・トリオのアルバム『The First Meeting』をリリース。同年よりピッコロ・ベースを始める。その後、更なる音楽性向上のため、パット・メセニー、ラリー・グレナディエールに師事。2013年に、ピッコロ・ベース、フェンダー・ベース、コントラバス、シンセサイザーを駆使した、オリジナル・ジャズ組曲のアルバム『The Kobus Passion』をリリース。
2015年には、アルメニア系オーストラリア人ギタリストのクリス・チュープジャンと、アコースティック・デュオCD「Tune for Pat」をリリース。
◆TSUCHIHASHI Mashiro
Began to play Blues guitar at age of 12, Tsuchihasi changed his musical insturment to contrabass at age of 20. Soon, he became to play jazz standards at clubs in Kyoto and Kobe, Japan.
In 1987, he moved to New York to study film making, and also he learned jazz ensemble skills from Lee Konitz. Tsuchihashi did many gigs and sessions with many musicians in New York.
After he came back to Japan in 1991, he did street perfoemances in front of Studio Allta (Sinjuku) and gigs at jazz clubs around Tokyo area.
In 1999, he created original sound track for his first directed movie; "TRUTHS: A STREAM" which won a special mention of Woldgang Staudte Prize in Berlin International Film Festival
In 2011, he released piano trio album " The First Meeting," and in the same year, he began to play piccolo basses. Also, he attended Pat Metheny and Larry Grenadier's master class workshop in order to deepen his musical skills for the composition, arrangement and improvisation.
In 2013, He created original jazz suite CD "The Kobus Passion" using piccolo basses, fender basses, contrabass and synthesizer.
In 2015, he released acoustic duo CD, "Tune for Pat" with Armenian-Australian guitarist; Kris Tcheupdjian.
ロイクでもグルーヴしねえやつァいるぜ!
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